تعمیرات لپ‌تاپ msi مدل summit e13 flip evo

تعمیرات لپ‌تاپ msi مدل summit e13 flip evo

 لپ‌تاپ MSI و سرویس و تعمیرات مدل‌های مختلف این برند شناخته‌شده، ازجمله خدمات تخصصی و مهمی است که انجام صحیح و اصولی آن، مستلزم بهره‌گیری از تجهیزات پیشرفته و دانش کارشناسان دوره‌دیده خواهد بود. از همین رو نمی‌توان به تمام مراکزی که در این زمینه فعالیت می‌کنند، اعتماد کرد و تنها بایستی از تجربه و مهارت افرادی که به‌عنوان نماینده رسمی این شرکت شناخته می‌شوند، بهره برد. بنابراین دقت داشته باشید که شرکت‌هایی را برای دریافت سرویس‌های لازم در نظر بگیرید که اولویت آن‌ها، ارائه مطلوب و باکیفیت خدمات به مشتریانشان باشد. به‌طوری‌که طی فرآیند عیب‌یابی و تعمیر، کلیه مشکلات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری دستگاه، مورد ارزیابی دقیق قرارگرفته و بدون کمترین محدودیت تمام اقدامات موردنیاز را اعمال کنند. با این مقدمه در ادامه از میان انواع و مدل‌های این برند لپ‌تاپ، به بررسی نکاتی در رابطه با ایرادات و نحوه تعمیر لپ‌تاپ MSI مدل summit e13 flip evo خواهیم پرداخت.

 

بررسی مشخصات لپ‌تاپ  SUMMIT E13 FLIP EVO

لپ‌تاپ ام اس آی مدل summit e13 flip evo، ازجمله نمونه‌های محبوب و با قابلیت‌های متنوع است که برای کاربردهای مختلف قابلیت استفاده دارد. صفحه‌نمایش این لپ‌تاپ 13.4 اینچ و دارای پردازنده‌ اینتل i7 است که موجب سرعت و کارایی فوق‌العاده آن گردیده و می‌توان روی قدرت پردازش و محاسبات آن در حین انجام امور عملیاتی، حساب ویژه‌ای باز کرد. حافظه‌ای که برای لپ‌تاپ ام اس آی SUMMIT E13 FLIP EVO  در نظر گرفته‌شده، 1 ترابایت از نوع SSD است که سرعت اجرایی فوق‌العاده‌ای دارد. این لپ‌تاپ از صفحه‌نمایش بسیار باکیفیتی نیز برخوردار است که با داشتن رزولوشن Full HD، مناسب انجام پروژه‌های طراحی‌ با دقت و جزئیات بالا خواهد بود. طراحی لپ‌تاپ MSI مدل SUMMIT E13 FLIP EVO بسیار ساده و ظریف است که در دو رنگ مشکی و سفید ارائه‌شده و با داشتن یک قلم روان، متمایز از دستگاه‌های مشابه و هم‌رده موجود در بازار شده است. ویژگی برجسته این مدل، برخورداری از یک لولای منعطف است که به شما این امکان را می‌دهد از لپ‌تاپ خود به‌عنوان یک تبلت نیز استفاده کنید. در آخر اینکه، باطری لپ‌تاپ SUMMIT E13 FLIP EVO با ظرفیت 70 وات ساعت برای استفاده یک روز کاری معادل 9 ساعت 13 دقیقه کافی خواهد بود.

تعمیرات لپ‌تاپ msi مدل summit e13 flip evo

متداول‌ترین مشکلات لپ‌تاپ MSI

معمولاً برخی مشکلات در برخی مدل‌ها از لپ‌تاپ‌های ام اس آی به‌طور مشترک دیده می‌شوند که مدل SUMMIT E13 FLIP EVO نیز از این قاعده مستثنا نبوده و در ادامه به چند مورد از آن‌ها اشاره‌ای خواهیم داشت:

 

۱. گرم‌ شدن غیرمعمول و بیش‌ازحد

گرم شدن بیش از اندازه، یکی از مواردی است که اغلب پس از روش بودن مداوم و طولانی‌مدت لپ‌تاپ مشاهده می‌شود که این یکی از ایرادات رایج در میان تعدادی از لپ‌تاپ‌های این برند محسوب می‌شود. اما در برخی مواقع، داغ شدن لپ‌تاپ هیچ ارتباطی به کار کردن زیاد آن ندارد و می‌تواند مشکل به گرماگیر (هیت سینک) و یا فن دستگاه ربط داشته باشد. البته خراب شدن فن نیز خود از مشکلات رایج در لپ‌تاپ‌های msi بوده و درصورتی‌که شما نیز با چنین ایرادی در لپ‌تاپ خود مواجه شدید، بهتر است خیلی زود نسبت به رفع آن اقدام نمایید. چراکه گرمای زیاد و غیرمعمول می‌تواند باعث کاهش سرعت پردازنده گرافیکی دستگاهتان گردد و یا اینکه منجر به خاموش و روشن شدن‌های ناگهانی گردد.

چندراه حل برای مشکل گرم شدن لپ‌تاپ MSI عبارت‌اند از:

  • تعمیر یا تعویض فن‌ معیوب
  • قرار دادن هیت سینک در جای مناسب خود، برای افزایش قابلیت خنک‌کنندگی
  • تمیز کردن فن از آلودگی و گردوغبار

 

  1. آسیب دیدن هارد دیسک لپ‌تاپ

وجود مشکلات مکانیکی و یا آسیب‌هایی که در اثر استفاده زیاد به هارد دیسک وارد می‌آید نیز از دیگر مشکلاتی است که در برخی مدل‌های لپ‌تاپ MSI مانند summit e13 flip evo زیاد رخ می‌دهد. از طرفی یکی دیگر از علل ازکارافتادن هارد دیسک نیز می‌تواند به گرم‌ شدن بیش‌ازحد دستگاه مربوط باشد. به هر دلیلی که این بخش از دستگاه شما آسیب ببنید، احتمال از بین رفتن اطلاعات مهم‌تان نیز وجود دارد و بایستی هرچه سریع‌تر برای رفع این مشکل، به یکی از مراکز تعمیر لپ‌تاپ ام اس آی، مراجعه نمایید.

بااین‌حال در این بخش، توجهتان را به چند راهکار پیشنهادی جلب خواهیم کرد:

  • بهتر است برای محافظت از داده‌های ضروری خود، همواره یک نسخه بک آپ از هارد دیسک دستگاهتان تهیه کنید. بدین ترتیب در صورت بروز اتفاقات پیش‌بینی‌نشده و ازکارافتادن هارد لپ‌تاپ MSI خود، امکان دسترسی به اطلاعات مهم را خواهید داشت.
  • تعویض هارد دیسک دستگاه خود با SSD‌ یا Solid State Drive، چراکه طول عمر، کارایی و دوام این نوع حافظه لپ‌تاپ بیشتر از HDD است.
  • بهره‌گیری از دانش یک تکنسین مجرب و مهارت دیده برای بازیابی و انتقال داده‌ها به hdd جدید.

 

3- مشکل در اتصال لپ‌تاپ به وای‌فای

با توجه به اینکه، لپ‌تاپ‌های msi، محبوبیت زیادی نزد کاربران بازی‌های آنلاین دارند و این برند نیز متقابلاً توانسته تجربه بی‌نظیری را برای کاربران خود فراهم آورد، وجود مشکلاتی در اتصال دستگاه به اینترنت، می‌تواند یک ایراد چالش‌برانگیز باشد. به‌طوری‌که این عدم اتصال، تأثیرات نامطلوبی بر عملکرد بازی و همین‌طور نظرات کاربران نسبت به محصولات MSI خواهد داشت.

اما در این بخش با ارائه نکاتی، به شما برای رفع این مورد در لپ‌تاپ MSI کمک خواهیم کرد:

 

  • بررسی درایورهای شبکه

در صورت مواجه‌شدن با مشکل عدم اتصال با اینترنت در لپ‌تاپ summit e13 flip evo، اولین گزینه‌ای را که باید در نظر بگیرید، درایورهای شبکه هستند. چراکه این بخش ارتباط مستقیمی با اتصال به Wi-Fi دارد و از آن طریق می‌توان از مناسب بودن شبکه و اتصال آن اطمینان پیدا کرد.

بر این اساس، با کمک موارد زیر می‌توانید درایورهای لپ‌تاپ خود را موردبررسی قرار داده و مشکل را برطرف کنید:

– از طریق کنترل پنل لپ‌تاپ خود، وارد بخش device manager شوید.

– در صورت نصب بودن درایور شبکه، یک بررسی دقیق از به‌روزرسانی‌ آن‌ها به عمل آورید.

– با آپدیت کردن درایور لپ‌تاپ MSI می‌توانید از اتصال بهینه شبکه اینترنت لپ‌تاپ خود مطمئن باشید.

نکته 1: استفاده از برخی نرم‌افزارهای شخص ثالث برای رفع مشکل اتصال لپ‌تاپ به اینترنت، کمک شایانی به‌حساب می‌آید. اهمیت این موضوع به‌ویژه در هنگام دانلود و به‌روزرسانی درایورها بیشتر نمایان خواهد شد. به این صورت که با اسکن دستگاهتان، نیاز درایورها به آپدیت، تشخیص داده‌شده و اعلام می‌شود.

نکته 2: یک راهکار دیگر برای بررسی به‌روزرسانی‌ها و یا نصب درایور شبکه، مراجعه به وب‌سایت رسمی msi است. البته دقت داشته باشید که برای رفع مشکل اتصال لپ‌تاپ مدل  summit e13 flip evo، حتماً باید درایور مخصوص همین مدل را انتخاب و سپس نصب کنید.

تعمیرات لپ‌تاپ msi مدل summit e13 flip evo

  • اتصال اینترنت با عیب‌یاب شبکه

یک امکان فوق‌العاده که دارندگان لپ‌تاپ MSI می‌توانند از آن برای رفع مشکل عدم اتصال دستگاه خود به اینترنت استفاده کنند، قابلیت عیب‌یاب شبکه است که برای اجرای آن، باید گزینه «به‌روزرسانی و امنیت» را در منوی استارت انتخاب نمایید. در این بخش، پس از یافتن گزینه اتصالات شبکه، روی عبارت «اجرای عیب‌یاب» کلیک نموده و در ادامه با پیگیری و انجام اعلان‌های نمایش داده‌شده بر روی صفحه، می‌توانید مشکلات مربوط به عدم اتصال لپ‌تاپ ام اس آی خود به وای‌فای را رفع کنید.

 

  • ری استارت لپ‌تاپ و سایر تجهیزات شبکه

درصورتی‌که موفق نشدید قطع اتصال لپ‌تاپ summit e13 flip evo به وای فای را توسط موارد فوق برطرف نمایید، نوبت به خاموش و روشن کردن تمامی دستگاه‌ها می‌رسد. بر این اساس ابتدا لپ‌تاپ MSI و در ادامه نیز روتر وای‌فای خود را خاموش نموده و از کابل برق جدا کنید. پس از گذشت یک دقیقه، شروع به راه‌اندازی مجدد دستگاه، مودم وای فای و همچنین اتصالات آن کنید. بدین ترتیب پس از روشن شدن دستگاه و تجهیزات مربوط به شبکه، احتمالاً مشکل قطعی اتصال دستگاه شما به اینترنت، رفع می‌گردد.

 

  • غیرفعال کردن حالت ذخیره باتری

معمولاً یکی از دلایلی که منجر به بروز مشکلانی در اتصال لپ‌تاپ summit e13 flip evo و حتی دیگر مدل‌ها و حتی سایر برندها می‌شود، فعال کردن حالت ذخیره باتری است. از همین رو باید این گزینه را غیرفعال نموده تا عملکرد سیگنال‌های وای فای، بهبود یابد. به‌این‌ترتیب احتمال قطع شدن اتصال اینترنت نیز به حداقل می‌رسد.

درصورتی‌که با انجام تمام موارد و راهکارهایی که تاکنون برشمردیم، مشکل اتصال شبکه لپ‌تاپ MSI شما برطرف نشد، می‌توانید با ارائه‌دهنده سرویس خدمات ADSL خود تماس گرفته تا در صورت ضعیف بودن سیگنال‌، آن را تقویت کنند.

 

عمر مفید لپ‌تاپ summit e13 flip evo

اگرچه عمر مفید تمام مدل‌های لپ‌تاپ‌های msi، تا حدودی طولانی‌تر از دستگاه‌های مشابه در برندهای دیگر است اما با توجه به تحقیقات به‌عمل‌آمده از کاربران و تجربه دارندگان مدل summit e13 flip evo ، این‌طور استنباط می‌شود که عمر متوسط آن‌، حدود 5 سال است. البته برخی کاربران نیز تجربه بیش از 7 سال استفاده از لپ‌تاپ‌های برند ام اس آی را داشته‌اند. بااین‌حال می‌توان عملکرد این دستگاه‌ها را مطلوب و قابل‌اطمینان دانست که دوام بسیار خوبی هم دارند. بخشی از دوام بالای لپ‌تاپ MSI مدیون مقاومت بدنه است که از آن در برابر آسیب‌های فیزیکی محافظت می‌کند. البته قطعات به‌کاررفته در داخل لپ‌تاپ نیز همانند بدنه، از کیفیت مطلوبی برخوردارند. به‌طوری‌که سیستم خنک‌کننده عالی این مدل، موجب افزایش دوام دستگاه و همچنین طول عمر باتری شده است. البته کاملاً بدیهی است که باگذشت زمان، برخی ایرادات جزئی در این مدل مشاهده شود، اما خبر خوب اینکه در صورت استفاده از تجربیات تعمیرکاران حرفه‌ای و متخصص، این مشکلات به‌سادگی قابل‌رفع خواهند بود.

ام اس آی توتال نمایندگی رسمی ام اس آی در تهران بوده و دارای خدمات تعمیر مانیتور ام اس آی ، تعمیر کارت گرافیک ام اس آی ، تعمیر مادربرد ام اس آی و تعمیر لپ تاپ ام اس آی می باشد . برای مشاوره با شماره ۴۵۱۰۲ ۰۲۱ تماس حاصل فرمایید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *