هزینه تعمیرات لپ‌تاپ آب‌خورده MSI چقدر است؟

هزینه تعمیرات لپ‌تاپ آب‌خورده MSI

لپ‌تاپ آب‌خورده و مشکلات آن، از اتفاقاتی است که دردسرهای زیادی را به دنبال دارد. چراکه رطوبت، دشمن اصلی هر نوع وسیله الکترونیکی بوده و با نفوذ به بخش‌های مختلف، به‌سرعت باعث ازکارافتادن دستگاه می‌شود. معمولاً در چنین شرایطی، هزینه‌های تعمیر یا تعویض قطعات آسیب‌دیده، موضوع مهمی خواهد بود. چراکه خیس شدن و ازکارافتادن لپ‌تاپ، ازجمله مشکلاتی است که تعمیر آن نیازمند صرف هزینه‌های نسبتاً بالایی خواهد بود و این به دلیل حساسیت و ظرافت لپ‌تاپ‌ها و پیچیدگی فرآیند تعمیر آن‌ها است. درواقع با توجه به میزان رطوبت و آبی که وارد سیستم شده، بررسی‌های دقیقی موردنیاز است که با کمک آن بتوان آسیب‌های وارده به بخش‌های مختلف را شناسایی و برطرف کرد. بنابراین می‌توان تعمیر لپ‌تاپ آب‌خورده MSI را یکی از تخصصی‌ترین اقداماتی دانست که احتمال ریسک بالایی دارد. زیرا شانس موفقیت در رفع عیوب ناشی از نفوذ آب به‌ویژه در قسمت‌های مهمی مانند مادربرد و سی پی یو، بسیار کم است. بااین‌حال اگر مراکز معتبر و کارشناسان متخصصی را برای این کار انتخاب کنید، احتمال تعمیر آن‌ها افزایش می‌یابد. در ادامه بیشتر درباره تعمیر لپ‌تاپ‌های آب‌خورده msi صحبت خواهیم کرد.

 

آیا آب‌خوردگی لپ‌تاپ قابل تعمیر است؟

بسیاری از افراد در صورت آب‌خوردگی لپ‌تاپ، نگران این موضوع هستند که آیا دستگاهشان قابل تعمیر خواهد بود؟ باید بدانید که اگر در همان ابتدای امر توانسته باشید تا حدودی از نفوذ آب به داخل لپ‌تاپ جلوگیری کنید، احتمال تعمیر و بازیابی کارایی دستگاه شما زیاد خواهد بود. درواقع این موضوع تا حد بسیار زیادی به عملکرد خودتان بستگی دارد! زیرا به‌محض خیس شدن لپ‌تاپ، باید خیلی سریع اقدامات لازم برای خشک‌کردن و جلوگیری از پیشرفت آب را انجام داده و اجازه ندهید قطعات مختلف دچار آسیب شوند. بنابراین اگر در اثر ریختن آب و مایعات روی لپ‌تاپ، تنها قسمت‌های بیرونی مانند کیبورد یا صفحه‌نمایش دچار سوختگی یا مشکل گردند، با تعویض آن‌ها می‌توان کارایی را به دستگاهتان بازگرداند. اما درصورتی‌که رطوبت به سایر قسمت‌ها وارد شود، احتمال از بین رفتن عملکرد مدارها، برد و سایر قطعات اصلی سیستم نیز زیاد است و شاید مجبور به پرداخت هزینه‌های سنگینی برای تعمیر لپ‌تاپ آب‌خورده باشید.

 

بهترین اقدام در هنگام نفوذ آب لپ‌تاپ چیست؟

سؤال بیشتر کاربران این است که بهترین کار در صورت ریختن آب و مایعات بر روی لپ‌تاپ چیست؟ در چنین شرایطی اولین اقدام، جدا کردن کابل دستگاه از برق و یا بیرون آوردن باتری لپ‌تاپ است. سپس از یک دستمال نرم و نخی برای خشک‌کردن بدنه و یا سطح مانیتور استفاده نموده و از نفوذ بیشتر آب به داخل شاسی جلوگیری کنید. چراکه هرچه رطوبت بیشتری به داخل دستگاه راه پیدا کند، احتمال خرابی اجزاء و بخش‌های مختلف آن نیز افزایش می‌یابد. از همین رو، حتی پس از خشک‌کردن بدنه، بهتر است لپ‌تاپ را با زاویه 45 درجه بازکرده و به‌صورت برعکس روی زمین قرار دهید تا آب و مایعات داخل دستگاه از آن خارج شود. دقت داشته باشید تا وقتی ‌که از خشک بودن سیستم مطمئن نیستید از روشن کردن لپ‌تاپ اجتناب نمایید. درنهایت، بهتر است به یک نمایندگی مطمئن برای تعمیر لپ‌تاپ آب‌خورده مراجعه کنید.

 

تعمیر آب خوردگی لپ‌تاپ MSI چه مراحلی دارد؟

در صورت آب‌خوردگی لپ‌تاپ و پس از انتقال به یک مرکز تعمیر، جزءبه‌جزء سیستم برای شناسایی عیوب به وجود آمده موردبررسی دقیق قرار می‌گیرد تا به ترتیب اولویت برای تعمیر بخش‌های مختلف اقدام شود. در مواردی ممکن است به دلیل ورود مایعات به بخش‌های حساس، صدمات جدی‌تری به دستگاه شما واردشده باشد که در این صورت نیز بایستی آن‌ها را با قطعات اورجینال تعویض کنید. در ادامه به‌طور جداگانه هریک از اقداماتی که پس از آب‌خوردگی بر روی لپ‌تاپ صورت می‌گیرد را شرح خواهیم داد:

هزینه تعمیرات لپ‌تاپ آب‌خورده MSI

1- تست اولیه و عیب‌یابی دستگاه

نخستین مرحله از تعمیر لپ‌تاپ آب‌خورده در یک نمایندگی مجاز MSI، فرآیند عیب‌یابی و تست اولیه دستگاه است. در این راستا کلیه بخش‌ها و قسمت‌های سخت‌افزاری، توسط یک تیم فنی و حرفه‌ای موردبررسی قرار می‌گیرد تا در صورت مشاهده هرگونه ایراد و خرابی، برای تعمیر یا تعویض قطعات مربوطه تصمیم‌گیری و اقدام شود. این مرحله در پروسه تعمیر لپ‌تاپ، اهمیت زیادی دارد و به این طریق می‌توان از وجود مشکلات ناشی از آب‌خوردگی، اطلاع دقیق و کاملی پیدا کرد. به عبارتی، می‌توان گفت که اگر اولین مرحله از فرآیند تعمیر لپ‌تاپ‌های آب‌خورده به‌درستی انجام بگیرد، علاوه بر خدمات بهتر و سرعت بالاتر، احتمال تعمیر و بازیابی قابلیت‌های دستگاه نیز بیشتر می‌شود.

 

2- بررسی و تعمیر سخت‌افزاری لپ‌تاپ

در ادامه و پس از عیب‌یابی و تشخیص مشکلات لپ‌تاپ آب‌خورده توسط تیم باتجربه یک مرکز معتبر، نوبت به تعمیر بخش‌های مختلف سخت‌افزاری دستگاه می‌رسد. به همین منظور، لپ‌تاپ به بخش مربوطه فرستاده می‌شود تا اقدامات موردنیاز از طریق کارشناسان متخصص بر روی دستگاه ارائه گردد. گفتنی است در این مرحله و برای تعمیر لپ‌تاپ‌MSI، از تجهیزات و دستگاه‌های پیشرفته برای تشخیص و اثبات وجود مشکل در قسمت‌های سخت‌افزاری استفاده می‌شود که همین امر موجب اطلاع دقیق از مشکلات با سرعت بیشتری خواهد شد. به‌این‌ترتیب متوجه خواهید شد که کدام قطعات و بخش‌ها در اثر نفوذ مایعات، دچار خرابی یا سوختگی شده‌اند و نیازمند تعمیر یا جایگزینی با قطعات جدید خواهند بود. در این راستا، خدمات تعمیر نمایندگی MSI بر روی تمامی قسمت‌ها اعم از نمایشگر، کیبورد، رم، مادربرد، پردازنده، کارت گرافیک و حتی سوکت‌های ارتباطی و شارژ لپ‌تاپ آب‌خورده با دقت و کیفیت بالا انجام خواهد شد.

 

3- تعویض قطعات آسیب‌دیده

در شرایطی که حجم مایعاتی که روی لپ‌تاپ MSI ریخته شده، بسیار زیاد است و با نفوذ به بخش‌های داخل، عملاً تعمیر قطعات سخت‌افزاری ممکن نباشد، باید به فکر تعویض قسمت‌های آسیب‌دیده و جایگزین کردن آن‌ها با قطعات جدید بود. در چنین مواردی، قطعاً هزینه‌های زیادی به شما تحمیل خواهد شد اما نکته مهم‌تر، تعویض و استفاده از قطعات اصلی یا اصطلاحاً شرکتی است. چراکه در این صورت می‌توان از کارایی و سلامت دستگاه اطمینان پیدا کرد. اگرچه هزینه خرید و جایگزینی قطعات اورجینال به نسبت، بیشتر است اما در طولانی‌مدت هزینه‌های دیگری جهت تعمیر مجدد روی دست شما نمی‌گذارد. درواقع تنها درصورتی‌که مطمئن هستید از قطعه اورجینال و اصلی برای لپ‌تاپ آب‌خورده شما استفاده می‌شود؛ می‌توانید برای انجام آن موافقت کنید. زیرا قطعات غیر شرکتی و فیک، پس از مدت کوتاهی به دلایل مختلف دچار خرابی خواهند شد و شما مجدداً مجبور به صرف هزینه‌هایی برای رفع ایرادات جدید دستگاهتان خواهید بود.

 

4- تعمیر صفحه‌کلید آب‌خورده لپ‌تاپ

یکی از اولین و مهم‌ترین قسمت‌های لپ‌تاپ که معمولاً در اثر آب‌خوردگی دچار آسیب و خرابی می‌شود، صفحه‌کلید است. اهمیت این قسمت از آنجایی است که ارتباط مستقیمی با سایر بخش‌های دستگاه به ویژه با مانیتور دارد و ممکن است مایعات به‌راحتی از این طریق به دیگر بخش‌ها و قطعات راه پیدا کند. به همین دلیل، صفحه کلید از بخش‌های مهم و حساس در لپ‌تاپ آب‌خورده محسوب می‌شود که باید به تعمیر آن توجه داشت. بنابراین در اقدامات اولیه خود پس از خیس شدن لپ‌تاپ و پس از قطع اتصال دستگاه از برق، به سراغ کیبورد رفته و با دقت آن را به‌طور کامل خشک کنید. برای خشک‌کردن بهتر و سریع‌تر این قسمت می‌توانید از دستمال‌های جاذب و یا اسپری هوا استفاده کنید. این اقدامات کمک می‌کند که تا ارسال دستگاهتان به نمایندگی MSI، آسیب کمتری به قطعات مختلف و همچنین کیبورد وارد شود.

هزینه تعمیرات لپ‌تاپ آب‌خورده MSI

هزینه تعمیرات لپ‌تاپ آب‌خورده MSI چقدر است؟

بخش عمده‌ای از نگرانی افراد در هنگام آب‌خوردگی لپ‌تاپ به هزینه‌های تعمیرات مربوط می‌شود. البته حجم آب و میزان آسیب‌دیدگی ناشی از این اتفاق نیز تعیین‌کننده هزینه‌ای است که برای تعمیر و یا تعویض قطعات لپ‌تاپ خود پرداخت می‌کنید. درواقع هرچه درصد بیشتری از قطعات دستگاه دچار خرابی و ازکارافتادگی شده باشند، ملزم به پرداخت هزینه‌های بالاتری هم خواهید بود. در مواردی احتمال دارد که چندین قطعه به‌طور هم‌زمان دچار سوختگی و آسیب شده باشند که در این شرایط باید آن‌ها را با قطعات جدید، تعویض کرد و این اقدام دربردارنده هزینه‌های بالایی خواهد بود. درهرحال اگر لپ‌تاپ آب‌خورده خود را به مراکز معتبر و مجاز MSI بسپارید، ابتدا یک بررسی کلی از بخش‌های قابل تعمیر و یا تعویض دستگاه به‌عمل می‌آید. سپس با برآورد هزینه‌های مربوط به هر بخش و محاسبه دقیق مبلغ تعمیر قطعاتی که نیم‌سوز شده یا کلاً از کار افتاده‌اند، هزینه نهایی را به شما اعلام می‌کنند. البته این مبلغ نیز تقریبی است و احتمال دارد در حین تعمیر به موارد و موضوعاتی برخورد شود که باعث تغییر مبلغ گردد.

 

آیا خدمات تعمیر آب‌خوردگی لپ‌تاپ گارانتی دارد؟

انجام کلیه فرآیندهای عیب‌یابی و تشخیص مشکلات ناشی از آب خوردگی لپ‌تاپ و در ادامه تعمیر اصولی یا تعویض قطعات با نمونه‌های اورجینال، ازجمله اقداماتی است که تنها از طریق نمایندگی‌ها و مراکز معتبر سرویس و خدمات پس از فروش MSI قابل انجام هستند. مجموعه‌هایی که علاوه بر استفاده از تجهیزات و ابزارهای پیشرفته، از تخصص افراد فنی و توانایی بالای آن‌ها برای رفع عیوب و مشکلات این دستگاه‌ها بهره می‌برند. به‌این‌ترتیب ضمن دریافت هزینه‌هایی معقول و منصفانه بابت تعمیر، خدماتی که برای تعمیر لپ تاب آب‌خورده و یا دیگر ایرادات متداول این برند ارائه می‌شود نیز به‌طور کامل ضمانت شده و دارای گارانتی معتبر خواهند بود. حتی این مراکز امکانی برای کاربران سیستم‌های برند ام اس آی در نظر گرفته‌اند که به‌واسطه آن می‌توانند از خدمات مشاوره کارشناسان و دریافت راهنمایی از آن‌ها در مواقع لزوم استفاده کنند. بنابراین هنگام آب‌خوردگی لپ‌تاپ می‌توانید اقدامات مهم اولیه را تا زمان ارسال دستگاه به نمایندگی، از کارشناسان مجموعه جویا شوید.

ام اس آی توتال نمایندگی رسمی ام اس آی در تهران بوده و دارای خدمات تعمیر مانیتور ام اس آی ، تعمیر کارت گرافیک ام اس آی ، تعمیر مادربرد ام اس آی و تعمیر لپ تاپ ام اس آی و تعمیرات آل این وان msi می باشد . برای مشاوره با شماره ۴۵۱۰۲ ۰۲۱ تماس حاصل فرمایید.

 

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *